آموزش خانه داری و اتاقداری در هتل و دیگر انواع واحد های اقامتی
اصلی ترین و مهمترین بخش در انواع واحدهای اقامتی و هتل ها , هتل آپارتمان ها , میهمانپذیرها , متل ها , هاستل ها , پانسیون ها , نقاهتگاه ها , مراکز درمانی , هتل بیمارستان ها , اقامت گاه های بوم گردی , زائر سراها , مجتمع های اقامتگاهی و تفریحی وزارت خانه ها و ارگان ها , مجتمع های تفریحی و اقامتی خصوصی در هر موقعیت جغرافیایی , بخش اسکان , اقامت و ایجاد آرامش , آسایش , راحتی و حس امنیت کامل در انواع بسیار متنوع واحد های اقامتی است.
امروزه با توجه به توسعه تکنولوژی و پیشرفت صنایع و با توجه به استانداردهای بین المللی , استانداردهای ملی و البته استانداردهای تخصصی برند های معتبر در حوزه اقامت گاه ها برای ایجاد بالاترین حد رضایت مندی , آرامش و امنیت برای میهمانان معمولاً از امکانات , تجهیزات , لوازم و تاسیسات به روز برای ساخت و تجهیز انواع واحد های اقامتی استفاده می شود . معمولاً از بهترین و جدیدترین نوع دستگاه های صوتی و تصویری , مبلمان , منسوجات , نور , سرمایش و گرمایش , نرم افزار ها و سخت افزارهای ارائه خدمات به میهمان استفاده می شود . حال آنکه صرفاً با خرید و تجهیز با صرف سرمایه هنگفت در آغاز کار نتیجه مطلوب حاصل نمی گردد اگر در راستای ارئه خدمات به نگهداری تاسیسات و تجهیزات از یک طرف و از طرف دیگر به ویژه آموزش نیروی انسانی به عنوان عامل اصلی و تاثیر گذار بر میهمان توجه خاص به عنوان سرمایه گذاری توجه نشود موفقیت لازم حاصل نخواهد شد..
به یاد داشته باشیم آنچه امروز در بحث رقابت میان برندهای معتبر و واحد های گوناگون بسیار متنوع اقامتی و پذیرایی حائض اهمیت است چگونگی و کیفیت ارائه خدمات هر چه عالی تر به میهمانان توسط نیروی خبره , ماهر و آموزش دیده انسانی شاغل در واحدهای اقامتی و پذیرایی است.
با توجه به این واقعیت یکی از سرفصل ها و عناوین اصلی آموزشی در دوره های تخصصی و مهارتی مدیریت هتلداری , مدیریت تاسیسات گردشگری , مدیریت اقامتگاه های بوم گردی , دوره شاغلین واحد های بوم گردی , دوره مدیریت میهمانپذیر و ... آموزش بخش خانه داری و اتاقداری است.
فهرست وظایف , کیفیت و نوع خدمات بخش خانه داری و اتاق داری در هر نوع از واحد های اقمتی در خور درجه بندی و رتبه بندی و استاندارد های بین المللی , ملی و اختصاصی در عین دارا بودن وجوه مشترک تفاوت های بسیار فاحشی با یکدیگر دارند . به عنوان مثال کیفیت و چگونگی ارائه خدمات و چیدمان اتاق های اقامتی و فضاهای عمومی در هتل های یک تا پنج ( هفت) ستاره حتی در رتبه مشابه در درجه های چهارگانه , در متل ها , واحد های بوم گردی و ... بسیار متفاوت می باشد پس لزوماً آموزش های لازم بجز سرفصل های عمومی مطرح در عنوان آموزشی خانه داری نیز می بایست به صورت تخصصی و ختی بومی برنامه ریزی و اجرا گردد.
*** جایگاه شغلی : شرکت در این دوره برای تمامی علاقمندان به صنعت هتلداری , علاقمندان به کار در بخش خانه داری هتل و دیگر مراکز و واحدهای اقامتی , شاغلین کنونی در بخش خانه داری هتل برای ارتقاء شغلی و طی سریعتر مدارج ترقی , علاقمندان به دریافت گواهینامه های بین المللی و مهارتی جهت مهاجرت یا درخواست ویزا و روادید کاری یا جاب آفر از طریق حرفه هتلداری و خانه داری , موسسین و سرمایه گذاران در حیطه تاسیس هتل و دیگر انواع واحد های اقامتی , طراحان و دکوراتورهای فعال در زمینه طراحی و معماری هتل و دیگر انواع واحد های اقامتی پیشنهاد می گردد.
*** هدف آموزش : ارتقاء سطح توانمندی و مهارتی متقاضیان و علاقمندان کار در هتل ها و شاغلین در بخش هتلداری , ایجاد بستر مناسب جهت پیشرفت و ارتقاء هر چه سریعتر در محیط کار برای شاغلین در بخش خانه داری و اتاقداری هتل و دیگر انواع واحد های اقامتی.
*** محتوای کلی آموزشی و سرفصل های آموزشی در واحد آموزش خانه داری در هتل و دیگر انواع واحد های اقامتی عبارتست از:
* آشنایی با انواع واحد های اقامتی.
* آشنایی با انواع اتاق ها در واحد های اقامتی.
*اصول عمومی خانه داری
* عملیات خانه داری
* آشنایی با تجهیزات , لوازم , مبلمان و چیدمان انواع اتاق ها.
* چارت سازمانی و وظایف پرسنل خانه داری
* وظایف مدیر و سوپروایزر خانه داری
* مکاتبات , درخواست ها و گزارشات
* انواع اتاق ها در هتل و استاندارد نظافت.
* وظایف خانه داران.
* ارزیابی خدمات نظافتی خانه داران.
* خانه داری و ارتباط آن با دیگر بخش های هتل.
* منسوجات خانه داری.
* روش نظافت محیط های خصوصی و عمومی.
* کنترل و بازرسی اتاق ها.
* آشنایی با رختشوی خانه یا لاندری.
* باید ها و نباید ها در حرفه خانه داری و اتاقداری انواع مراکز اقامتی.
* مواجهه و مدیریت تنش ها و بحران در شرایط اضطراری.
*** کارگاه آموزشی یا کارورزی : کار عملی در کارگاه موسسه
*** الزامات و پبش نیازها : سلامت کامل جسمی و روحی لازم برای انجام امور محوله
*** توصیه ها : دارا بودن وجدان کاری و تعهد اخلاقی لازم و روحیه انجام مشاغل خدماتی.
*** طول مدت آموزش : 24 ساعت
*** نوع گواهینامه صادره : وزارت میراث فرهنگی ؛ صنایع دستی و گردشگری .
توجه ) درخواست گواهینامه بین المللی موسسه قابل ترجمه و تائید , دارای امتیاز مهارتی مهاجرت و درخواست ویزای کار , با کد ریجستری بین المللی با پرداخت هزینه مجزا امکان پذیر می باشد.
*** ساعت برگزاری کلاس: پنجشنبه ها از ساعت 09:00 تا 12:30 طبق اعلام بخش آموزش
*** محل برگزاری : موسسه بین المللی هوریزان
*** شهریه دوره : جهت کسب اطلاع از شهریه دوره آموزش مدیریت خانه داری هتل و اتاقداری در هتل اینجا را کلیک فرمایید.
*** نحوه پرداخت : به صورت یک جا در زمان ثبت نام.