خانه داری و اتاقداری در هتل  
   آموزش خانه داری و اتاقداری در هتل و دیگر انواع واحد های اقامتی
 
     اصلی ترین و مهمترین بخش در انواع واحدهای اقامتی و هتل ها , هتل آپارتمان ها , میهمانپذیرها , متل ها , هاستل ها , پانسیون ها , نقاهتگاه ها , مراکز درمانی , هتل بیمارستان ها , اقامت گاه های بوم گردی , زائر سراها , مجتمع های اقامتگاهی و تفریحی وزارت خانه ها و ارگان ها , مجتمع های تفریحی و اقامتی خصوصی در هر موقعیت جغرافیایی , بخش اسکان , اقامت و ایجاد آرامش , آسایش , راحتی و حس امنیت کامل در انواع بسیار متنوع واحد های اقامتی است. 
   امروزه با توجه به توسعه تکنولوژی و پیشرفت صنایع و با توجه به استانداردهای بین المللی , استانداردهای ملی و البته استانداردهای تخصصی برند های معتبر در حوزه اقامت گاه ها  برای ایجاد بالاترین حد رضایت مندی , آرامش و امنیت برای میهمانان معمولاً از امکانات , تجهیزات , لوازم و تاسیسات به روز برای ساخت و تجهیز انواع واحد های اقامتی استفاده می شود . معمولاً از بهترین و جدیدترین نوع دستگاه های صوتی و تصویری , مبلمان , منسوجات , نور , سرمایش و گرمایش , نرم افزار ها و سخت افزارهای ارائه خدمات به میهمان استفاده می شود . حال آنکه صرفاً با خرید و تجهیز با صرف سرمایه هنگفت در آغاز کار نتیجه مطلوب حاصل نمی گردد اگر در راستای ارئه خدمات به نگهداری تاسیسات و تجهیزات از یک طرف و از طرف دیگر به ویژه آموزش نیروی انسانی به عنوان عامل اصلی و تاثیر گذار بر میهمان توجه خاص به عنوان سرمایه گذاری توجه نشود موفقیت لازم حاصل نخواهد شد..
    به یاد داشته باشیم آنچه امروز در بحث رقابت میان برندهای معتبر و واحد های گوناگون بسیار متنوع اقامتی و پذیرایی حائض اهمیت است چگونگی و کیفیت ارائه خدمات هر چه عالی تر به میهمانان توسط نیروی خبره , ماهر و آموزش دیده انسانی شاغل در واحدهای اقامتی و پذیرایی است.
     با توجه به این واقعیت یکی از سرفصل ها و عناوین اصلی آموزشی در دوره های تخصصی و مهارتی مدیریت هتلداری , مدیریت تاسیسات گردشگری , مدیریت اقامتگاه های بوم گردی , دوره شاغلین واحد های بوم گردی , دوره مدیریت میهمانپذیر و ... آموزش بخش خانه داری و اتاقداری است.  
فهرست وظایف , کیفیت و نوع خدمات بخش خانه داری و اتاق داری در هر نوع از واحد های اقمتی در خور درجه بندی و رتبه بندی و استاندارد های بین المللی , ملی و اختصاصی در عین دارا بودن وجوه مشترک تفاوت های بسیار فاحشی با یکدیگر دارند . به عنوان مثال کیفیت و چگونگی ارائه خدمات و چیدمان اتاق های اقامتی و فضاهای عمومی در هتل های یک  تا پنج ( هفت) ستاره حتی در رتبه مشابه در درجه های چهارگانه , در متل ها , واحد های بوم گردی و ... بسیار متفاوت می باشد پس لزوماً آموزش های لازم بجز سرفصل های عمومی مطرح در عنوان آموزشی خانه داری نیز می بایست به صورت تخصصی و ختی بومی برنامه ریزی و اجرا گردد. 
     ***  جایگاه شغلی : شرکت در این دوره برای تمامی علاقمندان به صنعت هتلداری , علاقمندان به کار در بخش خانه داری هتل و دیگر مراکز و واحدهای اقامتی , شاغلین کنونی در بخش خانه داری هتل برای ارتقاء شغلی و طی سریعتر مدارج ترقی , علاقمندان به دریافت گواهینامه های بین المللی و مهارتی جهت مهاجرت یا درخواست ویزا و روادید کاری یا جاب آفر از طریق حرفه هتلداری و خانه داری , موسسین و سرمایه گذاران در حیطه تاسیس هتل و دیگر انواع واحد های اقامتی , طراحان و دکوراتورهای  فعال در زمینه طراحی و معماری هتل و دیگر انواع واحد های اقامتی پیشنهاد می گردد. 
 
     *** هدف آموزش : ارتقاء سطح توانمندی و مهارتی متقاضیان و علاقمندان کار در هتل ها و شاغلین در بخش هتلداری , ایجاد بستر مناسب جهت پیشرفت و ارتقاء هر چه سریعتر در محیط کار برای شاغلین در بخش خانه داری و اتاقداری هتل و دیگر انواع واحد های اقامتی.
 
     *** محتوای کلی آموزشی و سرفصل های آموزشی در واحد آموزش خانه داری در هتل و دیگر انواع واحد های اقامتی عبارتست از:
     * آشنایی با انواع واحد های اقامتی.
    * آشنایی با انواع اتاق ها در واحد های اقامتی.
    *اصول عمومی خانه داری
    * عملیات خانه داری
    * آشنایی با تجهیزات , لوازم , مبلمان و چیدمان انواع اتاق ها. 
    * چارت سازمانی و وظایف پرسنل خانه داری 
    * وظایف مدیر و سوپروایزر خانه داری
    * مکاتبات , درخواست ها و گزارشات 
    * انواع اتاق ها در هتل و استاندارد نظافت.
    * وظایف خانه داران.
    * ارزیابی خدمات نظافتی خانه داران.
    * خانه داری و ارتباط آن با دیگر بخش های هتل.
    * منسوجات خانه داری.
    * روش نظافت محیط های خصوصی و عمومی.
    * کنترل و بازرسی اتاق ها.
    * آشنایی با رختشوی خانه یا لاندری.
     * باید ها و نباید ها در حرفه خانه داری و اتاقداری انواع مراکز اقامتی.
     * مواجهه و مدیریت تنش ها و بحران در شرایط اضطراری.
 
    *** کارگاه آموزشی یا کارورزی : کار عملی در کارگاه موسسه
    *** الزامات و پبش نیازها : سلامت کامل جسمی و روحی لازم برای انجام امور محوله
    *** توصیه ها : دارا بودن وجدان کاری و تعهد اخلاقی لازم و روحیه انجام مشاغل خدماتی.
    *** طول مدت آموزش : 24 ساعت
   *** نوع گواهینامه صادره : وزارت میراث فرهنگی ؛ صنایع دستی و گردشگری .
       توجه )    درخواست گواهینامه بین المللی موسسه قابل ترجمه و تائید , دارای امتیاز مهارتی مهاجرت و درخواست ویزای کار ,  با کد ریجستری بین المللی با پرداخت هزینه مجزا امکان پذیر می باشد.
    *** ساعت برگزاری کلاس: پنجشنبه ها از ساعت 09:00 تا 12:30 طبق اعلام بخش آموزش
   *** محل برگزاری : موسسه بین المللی هوریزان
    *** شهریه دوره : جهت کسب اطلاع از شهریه دوره آموزش مدیریت خانه داری هتل و  اتاقداری در هتل اینجا را کلیک فرمایید.
   *** نحوه پرداخت : به صورت یک جا در زمان ثبت نام.